Przesyłanie strumieni multimediów w oparciu o UserMedia, WebRTC i ASP.NET SignalR
http://pracait.com/aktualnosci/programista-cc-czerwiec-2015/

Podwójny zwycięzca CodeCraft teraz ma szansę na wygraną w edycji międzynarodowej

zwycięzca 3 edycjiMarcin Gerstenberger z Poznania po raz drugi zajął pierwsze miejsce w turnieju dla programistów codearena, który zakończył się 31 października. Od 1 listopada trwa międzynarodowa edycja codearena international, a to szansa na kolejne 1000 $.

W piątek 31 października zakończyła się trzecia edycja turnieju codearena opartego na grze strategicznej CodeCraft. Celem konkursu jest napisanie sztucznej inteligencji, która sama poprowadzi rozgrywkę i zmierzy się z przeciwnikami na planszy. Zwycięzcą, po raz drugi, został Marcin Gerstenberger, który zdobył już w sumie prawie 3300zł, kilka książek branżowych, grę komputerową oraz koszulki od sponsorów. Po wygranej w poprzedniej edycji zdecydował się przekazać część nagrody na cele charytatywne oraz na powiększenie puli nagród pieniężnych w edycji październikowej.

Gerstenberger jest freelancerem i zajmuje się głównie programowaniem w Javie. Również w tym języku powstał jego program do kierowania postaciami w grze CodeCraft. Jak się okazuje, jest to algorytm na tyle skuteczny, że przez dwa miesiące turnieju nie udało się go pokonać żadnemu innemu uczestnikowi. Pozostali gracze meczów turniejowych nie pozostaną jednak bez nagród. Pierwsze trzy miejsca objęte są nagrodami pieniężnymi, natomiast wszyscy finaliści otrzymają wybraną przez siebie książkę o tematyce z obszaru programowania, sponsorowaną przez Wydawnictwo PWN.

Edycja międzynarodowa – codearena international

Jeśli komuś nie udało się zdobyć nagród w rundzie październikowej, to jeszcze nic straconego, ponieważ 1 listopada ruszyła międzynarodowa edycja turnieju – codearena international. Potrwa ona przez cały miesiąc i 30.11. wyłoni najlepszą sztuczną inteligencję rozgrywek międzynarodowych. Udział w konkursie jest bezpłatny, a zwycięzca otrzyma 1000$. To najwyższa, jak do tej pory, nagroda pieniężna turnieju. Rywalizacja może się jednak okazać także bardziej zagorzała – do tej pory zgłosiło się już ok. 400 chętnych do gry. Uczestnicy są przedstawicielami kilkudziesięciu krajów, ale najwięcej zapisanych osób pochodzi z Ukrainy, Polski i Niemiec. Pierwsze rozgrywki można już oglądać na stronie http://codearena.eu.

– Polacy często wygrywają lub pojawiają się w czołówce dużych światowych turniejów programistycznych. Jesteśmy ciekawi czy tutaj też wysuną się na prowadzenie – mówi Adam Bicz, założyciel codearena.

Codearena international jest oparta, podobnie jak polska edycja, na scenariuszu gry CodeCraft, na której planszy toczy się walka o kryształy wieczności pomiędzy Golemami i Rycerzami Zakonu Kryształu. Mniej zaawansowani programiści mogą skorzystać z klienta do gry, czyli aplikacji, dzięki której można ręcznie sterować postaciami. Nie da się w ten sposób wygrać turnieju, jednak ułatwia to zapoznanie się z grą i spróbowanie własnych sił na planszy CodeCraft. Z czasem na stronie turnieju będzie pojawiać się coraz więcej wskazówek dotyczących pisania skryptów w różnych językach programowania.

Organizatorem turnieju codearena i codearena international opartych na grze CodeCraft jest codearena.pl – platforma z cyklicznymi turniejami dla programistów, polegającymi na rywalizacji sztucznej inteligencji napisanej przez uczestników. To pierwsze na polskim rynku turnieje oparte na zaawansowanym mechanizmie gier strategicznych wykorzystujących atrakcyjną  grafikę, w których graczem jest sztuczna inteligencja, a nie człowiek.

Więcej informacji na stronach: http://codearena.pl (edycja polska) i http://codearena.eu (edycja międzynarodowa) oraz fanpage’u codearena.

Comments are closed.